دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین مدار بسته بی سیم

در سال‌های اخیر دوربین‌های مداربسته بیسیم بر حسب نیاز بازار، مشتریان بسیاری پیدا کرده و توانسته در موارد زیادی جای دوربین های امنیتی با سیم را بگیرد.

این محصولات از نظر قیمت، امکانات جانبی، نحوه نصب و غیره توانسته‌اند جا پای دوربین‌های باسیم گذاشته

و به این ترتیب به خانواده‌ای پرجمعیت از انواع دوربین‌های مدار بسته بی سیم تبدیل شوند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته بیسیم را دارید یا بین خرید دوربین‌های باسیم و بیسیم برای مکان مورد نظر خود شک دارید،

برای انتخاب بهترین گزینه در ادامه این مطلب از سایت ایمن سازان اسپادانا با ما همراه باشید.

مزیت دوربین مداربسته بی سیم نسبت به دوربین با سیم

* نیاز به رکوردر دوربین مداربسته

همانطور که میدانید دوربین‌های مدار بسته با سیم نیاز به دستگاه ضبط کننده داشته که خود نیازمند داشتن تخصص برای نصب و پرداخت هزینه‌ای جداگانه می‌باشد.

اما دوربین‌های مداربسته بیسیم نیازی به دستگاه ضبط کننده نداشته و از این رو نیاز به پرداخت هزینه مازاد و مشکلات نصب و تنظیم ندارد.

* سیم کشی دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته‌ سیمی نیاز به سیم کشی داشته که این امر خود مستلزم داشتن اطلاعات کافی برای سیم کشی درست می‌باشد.

در صورتی که فاصله دوربین‌های مدار بسته از یکدیگر زیاد باشد طول سیم افزایش پیدا کرده باعث پرداخت هزینه بیشتر از طرف مشتری خواهد شد.

البته از نظر طول سیم محدودیت فاصله نیز دارند. این کابل‌ها در قسمت اتصال می‌توانند دچار رسوب شده و باعث اختلال در انتقال تصویر شوند.

دوربین‌های مداربسته بیسیم هیچ کدام از مشکلات بالا را ندارند و دوربین‌ها می‌توانند هر فاصله‌ای از یکدیگر داشته باشند.

نیاز به هارد دیسک

دوربین‌های مدار بسته نیاز به داشتن هارد دیسک مناسب و مخصوص داشته که این قطعه می‌تواند بر حسب برند

و ظرفیت ذخیره سازی قیمت قابل توجهی داشته باشد.

این دستگاه‌ها در مقایسه با رم میکرو اس دی حجیم است و مصرف برق بیشتری دارند.

دوربین‌های مداربسته بیسیم به هارد دیسک نیاز ندارند و نوع فضای ذخیره سازی آن‌ها متفاوت است.

مصرف برق

دوربین‌های مداربسته بی سیم به علت نداشتن بسیاری از دستگاه‌ها و لوازم جانبیِ جدا دارای مصرف برق بسیار پایین‌تری نسبت به دوربین‌های مدار بسته معمولی می‌باشند.

تعداد دوربین مداربسته بی سیم

دوربین‌های مداربسته بی سیم به صورت تکی فروخته و استفاده می‌شوند. شما می‌توانید ۲ یا تعداد بیشتری دوربین مداربسته بیسیم در یک مکان نصب کنید اما این دوربین‌ها به یکدیگر وابسته نبوده و هر کدام به صورت کاملاً مستقل کار می‌کنند.

در حالی که دوربین‌های مدار بسته عمومی مدلهای آی پی سیمی و آنالوگ در پکیج‌های چهار، هشت و غیره به فروش رسیده

و با شبکه سیمی به یک رکوردر متصل می‌شوند.

اگر رکوردر، هارد و منبع تغذیه دچار مشکل شده و بسوزد، همه دوربین‌ها ناکارآمد خواهند شد.

ابعاد دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته‌ی بی سیم دارای ابعاد مختلفی هستند. دوربین‌هایی با ابعاد بزرگتر، به علت قابل مشاهده بودن توسط عابران، قابلیت بازدارندگی بیشتری دارند و دوربینهای مداربسته بیسیم در ابعاد بسیار کوچک و مخفی دارای قابلیت غافلگیری بالایی هستند.به این معنی که از وقوع جرم پیشگیری نمی‌کنند اما در تشخیص یک جرم به صورت پنهان، نقش بسزایی دارند.

یک نکته ثابت در مورد ابعاد دوربین‌های مداربسته همیشه وجود دارد؛ آن هم این است که دوربین‌هایی با ابعاد بزرگتر معمولاً دارای امکانات بیشتری نسبت به دوربین های هم رده‌ی خود هستند.

از جمله‌ی این امکانات می‌تواند، موتور محرک دستگاه، میکروفون، اسپیکر چراغ مادون قرمز و غیره باشد.

در حالی که دوربین‌های خیلی کوچک فاقد بسیاری از این امکانات می‌باشند.

روش اتصال و نصب دوربین مداربسته بی سیم

یکی از نکات مثبتی که بسیاری از مشتریان دوربین‌های مداربسته بیسیم پس از استفاده آن، در روزهای اول بیان می‌کنند روش نصب بسیار آسان دوربین‌های مداربسته بیسیم در برابر دوربین‌های مدار بسته آی پی سیمی و آنالوگ است.

برخلاف دوربین‌های مداربسته با سیم که برای اتصال آن نیاز به نصاب متخصص دارند؛دوربین‌های مداربسته بیسیم توسط خریدار به راحتی نصب و راه اندازی میشوند و نیازی به پرداخت هزینه‌های نصب، لوازم جانبی اتصال و ایاب و ذهاب ندارد!

بعضی از دوربین‌های مداربسته بی سیم ظرف پنج دقیقه متصل و قابل استفاده می‌باشند در حالی که نصب بسیاری از دوربین‌های مدار بسته می‌تواند با توجه به نوع شرکت، منزل یا کارخانه چند ساعت تا نصف روز طول بکشد.

بنابراین دوربین‌های مداربسته بیسیم از نظر اتصال، قابلیت نصب آسان داشته و از این نظر از رقبای قدیمی‌تر خود بسیار جلو هستند.

قابلیت چرخش در دوربین مداربسته

به علت این که دوربین‌های مداربسته بی سیم در اکثر مواقع به صورت تکی مورد استفاده قرار می‌گیرند زاویه دید نرمال نمی‌تواند نیازهای مصرف کنندگان را برطرف کند و گاهی لازم است زاویه دوربین بر حسب نیاز در طول شبانه روز تغییر کند.

این امکان در کنار قابلیت زوم باعث می‌شود تمام ریز تحرکات در اتاق مورد نظر که ممکن است  توسط کودک شما یا حیوان خانگی انجام بگیرد زیر نظر شما باشد.

حافظه دوربین مداربسته بی سیم

در ابتدای متن، در قسمت مقایسه دوربین‌های مداربسته و دوربین‌های مداربسته بیسیم این نکته را ذکر کردیم که در انواع بیسیم نیازی به وجود هارد دیسک برای ذخیره سازی نیست.

دوربین‌های مداربسته بیسیم با رم میکرو اس دی که نوعی حافظه بسیار کوچک و سبک می‌باشد،اطلاعات خود را ذخیره می‌کنند. این دسته از حافظه‌های جانبی مصرف برق پایینی داشته و بنابراین در مصرف بلند مدت، حرارت محسوسی تولید نمی کنند.

در هنگام خرید حافظه جانبی به حداکثر قابلیت اتصال حافظه جانبی دوربین مداربسته خود توجه کنید.

به عنوان مثال برخی از دوربین‌های مداربسته تا ۶۴ گیگابایت و برخی دیگر تا ۱۲۸ گیگابایت یا بیشتر قابلیت نصب حافظه ذخیره سازی دارند که این نکته حتما باید توسط مصرف کننده رعایت شود.

از جمله محدودیت‌های این سَبک حافظه جانبی داشتن فضای کمتر در برابر هارد دیسک می‌باشد و این بدان معناست که سابقه فیلم کمتری نیز در حافظه، ذخیره خواهد شد.

البته با افزایش پیشرفت و بالا رفتن ظرفیت رم‌های Micro SD کم کم این نقطه ضعف در حال از بین رفتن است.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

زمانی که در رابطه با نصب آسان دوربین‌های مداربسته بیسیم صحبت می‌کنیم این را هم در نظر می‌گیریم که هرجا برق در دسترس باشد، این دوربین‌ها قابل نصب می‌باشند.

عموم دوربین‌های مداربسته بی سیم توسط آداپتور به برق شهری متصل شده و کار می‌کنند در صورتی که می‌خواهید در شرایط قطع برق نیز این دوربین‌ها کار کنند، باید از برق اضطراری استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود اگر قصد استفاده از این دسته از دوربین‌ها در مکان‌هایی را دارید که دسترسی به برق شهری در آنجا وجود ندارد؛

با استفاده از متخصصین امر، اقدام به استفاده از برق اضطراری و موتور برق استاندارد، صفحات خورشیدی و باتری مخصوص، انجام دهید.

داشتن میکروفون داخلی

بسیاری از دوربین‌های مداربسته بی سیم در کنار دوربین، دارای یک میکروفون برای ضبط،یا انتقال صدای زنده از محیط مورد نظر به کاربر هستند که این انتقال در فواصل دور توسط اتصال به پهنای باند اینترنت انجام می‌شود.

به عبارت تخصصی‌تر دوربین مداربسته بیسیم از طریق وای فای به مودم همان محل متصل شده و صدا را در کنار فیلم به اپلیکیشن گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند.

در کنار میکروفون‌های متداول که وظیفه دریافت صدا را دارند در برخی از دوربین‌های امنیتی سنسور دریافت صدا با حجم خاصی از دسیبل از پیش تعیین شده وجود دارد.

یعنی اگر صدای مهیب یا شدیدی در محیط شنیده شود دوربین به گوشی شما یک هشدار مبنی بر شنیدن صدای زیاد ارسال می‌کند که این صدا می‌تواند ناشی از یک واقعه خطرناک بوده یا می‌توانند ناشی از گریه نوزاد برای رسیدگی بیشتر باشد.

قیمت دوربین مداربسته بی سیم

اگر در محیط مورد نظر خود نیاز به فقط یک دوربین مدار بسته دارید دوربین‌های مداربسته بیسیم ارزش خرید بیشتری نسبت به دوربین‌های مدار بسته با سیم دارند.

همیشه این دوربین‌ها در تعداد کم ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به دوربینهای آنالوگ و آی پی با سیم دارند زیرا دوربینهای با سیم حتی اگر یک عدد خریداری شوند نیاز به دستگاه ضبط کننده، هارد دیسک، سیم کشی آداپتور و لوازم جانبی کامل دارند که خرید تعداد کم آنها را مقرون به صرفه نمی کند؛ یکی از دلایل استفاده پکیج‌های ۴ تایی یا بیشتر این محصولات نیز همین مساله می‌باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی دوربین های مداربسته بیسیم و مقایسه آن با دوربین های با سیم، یک دیدگاه مناسب برای خرید دوربین های مداربسته برای شما فراهم کنیم.

اگر همچنان برای خرید دوربین های مداربسته بیسیم سوالی دارید، می توانید در بخش کامنت ها از کارشناسان ما سوال خود را بپرسید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد