بهترین دوربین مداربسته برای انبار

بهترین دوربین مداربسته برای انبار

یکی از بخش‌هایی که برای تجار، کسبه و کارخانه داران اهمیت خاصی دارد، کنترل امنیت انبار است. انبارها بسته به کالایی که در خود دارند دارای اهمیت اقتصادی متفاوتی هستند. بنابراین برای نصب سیستم امنیتی مهم است که شما با چه کالایی و در چه شرایط سروکار دارید!

انتخاب دوربین مداربسته بر اساس وسعت انبار

اولین نکته‌ای که برای انتخاب سیستم امنیتی مناسب باید به آن توجه کنیم، زیربنای سازه است. ما اینجا به صورت قراردادی وسعت ساختمان را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم.

انبارهای بزرگ:

این سازه‌ها می‌توانند شامل انبار گمرکات، کارخانه‌جات، انواع انبار تاجران جهت عمده فروشی باشند. گاهی آنقدر این ساختمان‌ها بزرگ هستند که برای رفت و آمد از انواع ماشین آلات سبک استفاده می‌شود. ممکن است  این انبارها شامل چندین سوله در کنار هم باشند.

در چنین شرایطی به این چند نکته توجه کنید:

  • حتما درب ورود و خروج در یک قسمت باشد. در این صورت شما با قرار دادن حداقلِ دوربین در گذرگاه‌های اصلی ضمن مدیریت بهتر کالا، هزینه کمتری برای نصب دوربین می‌کنید.
  • دوربین‌های مداربسته با قابلیت Human Detection (یا همان قابلیت تشخیص انسان) میتواند به شما در مدیریت رفتار کارگران کمک کند. این قابلیت به شما نشان میدهد که فرد در هنگام انبارداری و بارگذاری از ماشین آلات خود پیاده شده‌اند یا خیر، اینکه چه تعداد بودند و چه مدت در برابر دوربین حرکت کردند!
  • چینش انبار به گونه‌ای باشد تا در وسط یک دالان ایجاد شده و همه مجبور به عبور از همان قسمت باشند. در این شرایط دوربین به رفت و آمد همه مسلط خواهد بود.
  • برای این انباری‌ها از دوربین‌های تحت شبکه و سیمی استفاده کرده و حتما به فکر تهیه برق اضطراری برای آن باشید. این دوربین‌ها ضمن داشتن قدرت فیلمبرداری و امکانات نرم افزاری بالا، دارای قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز هستند.
  • این انبارها باید اتاق کنترل داشته باشند. تمام تصاویر باید به واحد حراست منتقل شده و توسط چند نمایشگر به صورت زنده به تصویر کشیده شود. میتوانید از نگهبان‌های روز خود برای مانیتورینگ سیستم امنیت استفاده کنید.
  • به صورت تصادفی حال کارکنان را که از طریق دوربین مداربسته می‌بینید، جویا شوید تا کسی فکر نکند این دوربین‌ها خراب هستند!

انبارهای کوچک:

این سازه‌ها می تواند شامل انبار مغازه داران و کسبه باشد. گاهی یک اتاق کوچک بوده و گاهی هم میتواند شامل چند طبقه شود.

چند نکته را در رابطه با سیستم امنیت این مکان‌ها بهتر است بدانید:

  • اگر انبار در حد یک اتاق و سالن متوسط است. نصب یک دوربین لامپی با تصویر پانوراما میتواند در صرفه جویی هزینه‌ها کمک زیادی به شما بکند.
  • استفاده از دوربین‌های تکی و بی‌سیم برای انبارهای یک و دو طبقه بازاریان توصیه می‌شود. این دوربین‌ها دارای میکروفون هستند و شما میتوانید صحبت‌های شاگران مغازه را در انبار گوش کرده و در انواع دارای اسپیکر با آنها صحبت کنید.
  • انواعی از دوربین‌های بی‌سیم هستند که دارای دزدگیر بوده و شما میتوانید شب‌ها آن را فعال کنید.

دوربین مدار بسته برای فضای داخلی انبار

از آنجایی که این دوربین‌ها در زیر سقف و محیطی بسته نصب می‌شوند، با انواع چالش‌های بدی آب و هوا در فصول مختلف مواجه نیستند اما چالش‌های دیگری در انتظار این ابزار است!

برخی از دوربین‌های امنیتی دارای سنسور حرارت هستند و می‌توانند دمای یک نقطه‌ی خیلی گرم را، در محیطی سرد، شناسایی کنند. پس از شناسایی برحسب دستورالعمل از پیش تعیین شده می‌توانند آژیر کشیده و نگهبان را از وجوع آتش در داخل انبار باخبر کنند یا پیامی به صاحب خود بفرستند و این موضوع را گزارش دهند که مورد دوم به اینترنت نیاز دارد.

دوربین مدار بسته برای فضای خارجی انبار

این دوربین‌ها در شرایط سختی کار میکنند. اشعه‌ی خورشید در فصل تابستان، یخبندان در فصل زمستان، باران و رعد و برق در فصل پاییز، هجوم پرندگان و رشد درختان در فصل بهار چالش‌هایی هستند که این دوربین‌ها همواره با آن دست وپنجه نرم می‌کنند.

از این رو این دوربین‌ها باید گواهی‌های مقاومت در برابر: رطوبت، آب، گرد و غبار را داشته باشند که این گواهی‌ها به نام استانداردهای IP67 و IP68 شناخته می‌شوند.

اگر مسئولیت ضبط فضای بزرگی را به این دوربین‌ها داده‌اید باید بگوییم احتمالا نور مادون قرمز در مسافت‌های طولانی شما را ناامید خواهند کرد. بنابراین روشنایی محیط‌های مهم و وسیع را در طول شب افزایش دهید تا این دوربین‌های فضای باز بتوانند تصویری با کیفیت، رنگی و دوربُرد ثبت کنند.

دوربین کارکرده برای انبار

اگر شغلی مانند مصالح فروشی، سنگ فروشی و چیزهای سنگین دارید. میدانین که سرقت و جابه‌جایی وسایل شما بسیار دشوار است و نمیتوان آن را بدون وانت و کامیون جابه‌جا کرد. در این صورت می توانید به فکر دوربین‌هایی با کیفیت پایین نیز باشید. این کالاها به علت نداشتن گارانتی و در مواردی تعمیری بودن توصیه نمی‌شوند.

نصب دوربین مداربسته برای اجناس حجیم

در مورد چنین اجناسی، دقت در چگونگی چیدن و نصب دوربین اهمیت ویژه‌ای دارد. ابتدا باید کارگران را توجیه کرده تا در برابر دوربین اجناس را نچینند و هر بار این موضوع چک شود.

دوربین را در بالاترین نقطه‌ی ممکن نصب کرده و از نحوه نصب دیواری خودداری کنید.

در وسط انبار مسیری بین کالاهای انبار باز کرده و دوربین را در وسط راهرو نصب کنید.( در حالت عادی نصاب‌ها دوربین را در گوشه دیوار نصب میکنند که در انبارداری اجناس حجیم باعث میشود دوربین پشت کالا برود.)

نصب دوربین مداربسته برای اجناس قیمتی

برای چنین اجناسی بهتر است از دوربین‌هایی با آپشن سنسورهای زیاد و بروز استفاده کنید. سنسورهای حرارت، دود، صدا می‌توانند کمک کننده باشند.

سیستم امنیت چنین فضاهایی باید حتما به شبکه اینترنت متصل باشد تا بتوانید از هر نقطه‌ای از دنیا، انبار خود را به صورت زنده تماشا کنید.

نصب دوربین مدار بسته برای کالاهای خاص

برای چنین اجناسی بهتر است از دوربین‌هایی با آپشن سنسورهای زیاد و بروز استفاده کنید. سنسورهای حرارت، دود، صدا می‌توانند کمک کننده باشند.

سیستم امنیت چنین فضاهایی باید حتما به شبکه اینترنت متصل باشد تا بتوانید از هر نقطه‌ای از دنیا، انبار خود را به صورت زنده تماشا کنید.

فضای خیلی سرد

برای خرید یک دوربین به مشخصات دقیق کالای خود دقت کنید. دوربین‌ها یک بازه‌ی دمایی دارند که در آن دما می‌توانند به درستی کار کنند. این بازه دمایی توسط شرکت سازنده معتبر معرفی میشود. البته استفاده از دوربینهای مداربسته در انبارهای سرد چندان جای نگرانی ندارد زیرا بسیاری از دوربین‌ها در دمای بسیار پایین به خوبی کار می‌کنند.

فضای خیلی گرم

اگر بخشی از فضای انبار شما به مقتضای کار، خیلی گرم است مانند انواع گرم خانه‌ها، دمای محیط را با ماکزیموم توانایی دوربین مقایسه کنید. احتمالا در چنین شرایطی نمیتوانید دوربین نصب کنید و باید بیرون از درب چنین محیط‌هایی دوربین بگذارید.

نکته مهم!

عدم توجه به این موضوع باعث سوختن دوربین شده و خطرناک است.

فضای خاکی

دوربینی که برای فضاهای خاکی استفاده می‌شود باید دارای گواهی عدم نفوذ گرد و خاک باشد. بهتر است از کاور دوربین نیز استفاده شود.

ارتفاع دوربین باید سه متر یا کمتر بوده تا بتوانید هر از گاهی شیشه جلوی آن را پاک کرده و تصویر با کیفیتی داشته باشید.

جمع بندی

ابتدا ارزش اقتصادی کالاهای انبار شده، وسعت انبار، حجیم بودن، شرایط نگهداری کالاهای خود را به دقت محاسبه کنید تا بدانید باید از چه دوربین‌های مدار بسته‌ای برای کار خود تهیه کنید.

داشتن اتاق کنترل در انبارهای خیلی بزرگ، بسیار ضریب ایمنی را بالا می‌برد.

در انبارهای کوچک وجود اسپیکر دوربین برای دادن راهنمایی و دستورات لازم کمک زیادی به کارفرما می‌کند.

سوالات متداول کاربران

-آیا دوربین های دارای سنسور خیلی گران هستند؟

این دوربین‌ها به علت اینکه تکی فروخته می‌شوند و نیازی به دستگاه ضبط کننده، هارد دیسک و سیم کشی ندارند، در کل از نظر قیمت گاهی هم قیمت از پکیج‌های چهارتایی دوربین‌های سیمی هستند.

-در انبار های شالی کوبی و گندم چه دوربین هایی مناسب است؟

به علت خاک، گردو غبار زیاد، خرید دوربین‌های تحت شبکه سیمی و دارای گواهی مقاومت در برابر گردوغبار بهترین گزینه هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد