بهترین دوربین مداربسته برای باغ و ویلا

بهترین دوربین مداربسته برای باغ و ویلا

برای خرید دوربین مداربسته مناسب برای باغ و ویلا باید به کیفیت دوربین فناوری‌های به روز، HLC ، WDR ، DWDR ، دید در شب، Starvis و سایر نکات…

خانه باغ یا ویلا‌ها که دارای محوطه نسبتاً بزرگی هستند و مخصوصاً زمانی که به صورت دائم کسی در این اماکن زندگی نکند، به سارقان این فرصت را میدهد تا با آرامش وارد محوطه شده و سیستم امنیت را از کار بیندازند یا اینکه حتی خود دوربین‌ها را به سرقت ببرند! حال چاره چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید سیستم امنیتی و دوربین مداربسته در باغ و ویلا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد در ادامه این مطلب از ایمن سازان اسپادانا، با ما همراه باشید.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

  • در صورتی که ویلا در مکانی کم رفت و آمد قرار داشته باشد نباید همانند اماکن مسکونی و شلوغ شهری دوربین گذاری شود. بسیاری از نصاب‌ها اشتباهاً دوربین را زیر سردری در فاصله دو و نیم متری از زمین نصب می‌کنند که این کار بسیار اشتباه بوده و این دوربین‌ها خود هدف سرقت هستند.

    برخی از سارقان به علت سهل الوصول بودن با یک چهارپایه می‌توانند دوربین را برداشته و سرقت کنند، در حالی که نیاز نمی‌بینند حتی وارد حیاط شده و خود را به زحمت بیاندازند!

  • برای نصب دوربین در قسمت سر در ویلا و باغ باید میله‌های مرتفع در دیوار قرار داده یا به در جوش دهید. ارتفاع بیش از ۵ متر از زمین ارتفاعی نسبتاً امن محسوب میشود. زیرا نردبان‌های سنتی چوبی به صورت ماکسیموم تا ارتفاع ۵ متری ساخته می‌شوند.

    برخی از سارقان به علت سهل الوصول بودن با یک چهارپایه می‌توانند دوربین را برداشته و سرقت کنند، در حالی که نیاز نمی‌بینند حتی وارد حیاط شده و خود را به زحمت بیاندازند!

البته حمل چنین نردبانی خود چالش بزرگی است.

در چنین ارتفاعی تکیه دادن نردبان به یک میله باریک بسیار دشوار و بالا رفتن از آن در این شرایط عدم تعادل، خطرناک است. این عوامل باعث می‌شود تا سارق نتواند به راحتی دست به دوربین مداربسته‌ی باغ و ویلا بزند.

پوشش دهی مناسب دوربین مداربسته باغ و ویلا

در چنین شرایطی دوربین‌های مداربسته حتماً باید به صورت جفتی رو به یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند، این موضوع باعث می‌شود تا همواره یک دوربین صحنه سرقت یا از کار انداختن دوربین دیگر را ضبط کند و سارق نتواند از پشت کادر وارد شود.

فناوری‌های مورد نیاز برای دوربین مدار بسته ویلا

در صورت عدم وجود صاحب ملک، در بسیاری از باغ‌ها و ویلاها در طول شب نور کافی در محوطه وجود ندارد. داشتن تصویری که بتوان چهره‌ی افراد را تشخیص داد، با دوربین‌های معمولی کار دشواری است.

در این شرایط شما نیاز به دوربینی با فناوری HLC دارید. این تکنولوژی منابع نوری مانند چراغ قوه و نور خودرو را کاهش داده و در مقابل تصویر واضح‌تری از افراد و اشیا در تاریکی به وجود می‌آورد.

در کنار آن فناوری WDR و DWDR نیز میتوانند بین تاریکی و روشنایی صحنه توازن به وجود آورده و قدرت تشخیص را در شب بالا ببرد.

یکی از بهترین فناوری‌ها، تکنولوژی Starvis یا Starlight می‌باشد که میتواند در تاریکی شب و با نور مهتاب تصویری رنگی به کاربر ارائه دهد.

نور مادون قرمز نیز در تاریکی مطلق به کمک دوربین مورد در باغ آمده و تصویری سیاه سفید و قابل قبولی ثبت می‌کند.

کیفیت دوربین مداربسته باغ و ویلا

به علت فیلمبرداری از ارتفاع بالا و محوطه‌ی باز، شما نیاز دارید که دوربینی با کیفیت ۴ مگاپیکسل یا بیشتر داشته باشید تا بتوانید ضمن مشاهده‌ی چهره‌ی سارق، سایر جزئیات حیاتی را ضبط کنید. بنابراین این دوربین‌ها در دسته محصولات خیلی خوب تا حرفه ای قرار می‌گیرند. این محصولات از نظر قیمت کمی قیمت بالایی دارند.

 البته برای داشتن تصاویر متوسط تا خوب دوربین‌هایی با کیفیت ۲ مگاپیکسل با قیمتی ارزان‌تر نیز در فروشگاه هانیک ایران موجود است که در طول روز تصویری عالی ضبط می‌کند.

فریم ریت دوربین مدار بسته باغ و ویلا

اگر دوربین را در داخل محوطه گذاشته‌اید و قصد تشخیص پلاک خودرو در حین حرکت را ندارید، دوربین‌هایی با قابلیت فریم ریت پایین میتواند نیاز شما را برطرف کند و بالا بردن فریم در این موارد لازم نبوده و از این رو سابقه ی بیشتری از فیلم امنیتی در هارد دیسک ذخیره خواهد شد.

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته باغ و ویلا

از آن جایی که هارد دیسک‌ها همان فضای ذخیره سازی دوربین مدار بسته ی شما هستند، اگر هارد سیستم امنیتی شما به دست سارق بیفتد کل تصاویر ضبط شده و سابقه فیلم‌ها از بین خواهد رفت و سیستم امنیتی بی اثر خواهد شد! به همین دلیل نصاب باید حرفه‌ای بوده و دستگاه رکوردر را در امن‌ترین و غیر قابل دسترس‌ترین نقطه‌ی ویلا نصب کند.

البته به جز  این نکته راه حل‌های امن‌تری نیز برای شما خواهیم داشت که در تیتر بعدی شرح داده‌ایم.

فضای ابری در دوربین مداربسته باغ و ویلا

بعضی از تولید کنندگان سیستم امنیت تحت شبکه، به کاربران خود خدمات استفاده از فضای ابری را می‌دهند.

مکانیسم عمل این دسته از دوربین‌های تحت شبکه به این صورت است که دوربین‌ها تصاویر را دریافت کرده و آن را به دستگاه ضبط کننده منتقل می‌کنند، یک نسخه از فیلم در هارد دیسک دستگاه ضبط کننده ذخیره شده و یک نسخه دیگر راهی مودم اینترنت می‌شود. این تصاویر از طریق اینترنت وارد فضای ذخیره سازی سرور شده که اصطلاحاً به آن فضای ابری گفته می‌شود.

به این ترتیب شما از فیلم‌های امنیتی خود یک نسخه در دستگاه رکوردر و یک نسخه دیگر در فضای ابری خواهید داشت. حال این مکانیزم چه ارتباطی با دوربین‌های مداربسته باغ و ویلا دارد؟

در واقع این آپشن باعث می‌شود که حتی اگر سارق بسیار حرفه‌ای بوده و بتواند از تمام موانع بگذرد و تمام دوربین‌ها را سرقت کرده، ضمن آن با دنبال کردن سیم، دستگاه رکورد را پیدا کند و حتی اگر هارد یا به طور کلی، کل سیستم امنیت را به سرقت ببرد شما تا لحظه آخر فعالیت دوربین‌ها، تمام فیلم‌های امنیتی خود را داشته و می‌توانید به استناد آن، از طریق مراجع قانونی اقدام کنید.

فیلم‌های موجود در فضای ابری به هیچ وجه قابلیت سرقت، پاک شدن و از بین رفتن را ندارند هیچ سارقی نمی‌تواند از این مانع عبور کند.

کلام آخر

دوربین‌های تحت شبکه که دارای فناوری بروز دید در شب و فضای ابری هستند، بهترین گزینه برای باغ و ویلاهایی می‌باشند که کمتر کسی از آنجا عبور می‌کند. البته نحوه‌ی نصب دوربین و مکان رکوردر نیز اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد