تکنولوژی شمارش افراد در دوربین‌ مداربسته

تکنولوژی شمارش افراد در دوربین‌ مداربسته

برای آشنایی با دوربین مداربسته با تکنولوژی شمارش افراد People counting باید به میزان دقت دستگاه و سایر نکاتی که در این مطلب به آن اشاره شده است توجه کنید.

یکی از ابزارهایی که می‌تواند به بسیاری از تحلیلگران اقتصاد و بازار در نگاهی جامع و خرد کمک کند، تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مداربسته می‌باشد.

در این مطلب می‌خواهیم کمی در رابطه با تکنولوژی شمارش افراد صحبت کرده و سپس مکانیزم، روش استفاده و کاربردهای آن را بررسی کنیم.

تکنولوژی شمارش افراد چیست؟

  • تکنولوژی شمارش افراد که در دوربین‌های مداربسته به نام People counting نیز شناخته می‌شود، ابزاری است که برای شمارش ورودی و خروجی افراد به یک مکان، حتی در تعداد بسیار زیاد استفاده می‌شود.

مکانیسم شمارش افراد در دوربین مداربسته

این دوربین‌ها با استفاده از نرم افزار و پردازشگر‌های قدرتمند می‌توانند افراد را تشخیص داده و با در نظر گرفتن جهت حرکت ورود یا خروج را ثبت کنند.

دوربین‌های مدار بسته برای اینکه عملیات شمارش را به درستی انجام دهند باید بتوانند هر سوژه را تک به تک دنبال کرده و در صورت خارج شدن از کادر شماره را برای خروج از او ثبت کنند. در غیر این صورت با رد شدن هر فرد و بازگشت وی به داخل ساختمان آن شخص دوبار شمرده شده و در پایان آمار اشتباه ارائه خواهد شد.

به علت حساسیت و دقیق بودن کار، بسیاری از تولید کنندگان این محصولات مقدار خاصی از دقت را معرفی می‌کنند؛ اگر این میزان از دقت ۹۸ درصد باشد، آن کالا از درجه کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

در مجموع وجود ۱ تا ۲ درصد خطای محاسباتی در این محصولات قابل انتظار می‌باشد.

روش نصب دوربین مدار بسته شمارش افراد

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که می‌تواند تاثیر زیادی روی دقت دوربین‌های مدار بسته با ویژگی شمارش افراد بگذارد، چگونگی نصب آن می‌باشد؛ از این رو، این دوربین‌ها باید در ارتفاع و کادر باز در قسمت ورودی سالن نمایشگاه یا فروشگاه نصب شوند.

در هنگام نصب باید این مورد چک شود که ارتفاع در حدی باشد، تا دستگاه بتواند سوژه‌های انسانی را به خوبی تشخیص دهد. در مقابل کادر باید به گونه‌ای باشد که تمام ورودی را در برگرفته تا فردی از شمارش جا نماند.

کاربرد سیستم شمارش افراد در دوربین مداربسته

تکنولوژی People counting در موارد زیادی کاربرد داشته که در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

  • در زمینه تحلیل مسائل فرهنگی از جمله میزان استقبال مردم از نمایشگاه کتاب و یا سایر فضا ها.
  • در زمینه تحلیل میزان جذابیت آثار هنری از جمله تعیین میزان مراجعان به کنسرت‌های موسیقی یا اکران‌های عمومی فیلم.
  • در زمینه انواع مسابقات ورزشی و جشن مسابقات، نشان می‌دهد که این تورنمنت چقدر در جلب مردم موفق بوده است.
  • تحلیل اقتصادی از جمله مقایسه ورودی بازارهای سرمایه یا اقلام مصرفی در مقایسه با سال گذشته
  • تحلیل میزان انواع تمایلات مردم در مناسبت‌های مختلف
  • نشان دادن ساعت پیک کار یک فروشگاه جهت متعادل سازی نیرو در ساعات و روزهای مختلف
  • مشخص کردن باجه‌های پر مخاطب و نیاز به زیاد کردن باجه‌های مشابه

تعداد مواردی که دوربین‌هایی با تکنولوژی شمارش افراد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، بسیار متعدد بوده و همانطور که در بالا اشاره شد در انواع تحلیل‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و نمایشگاهی، بسیار پرکاربرد و ضروری می‌باشد.

برای یافتن شماره پورت مورد استفاده دوربین، وارد قسمت SETTING شوید، سپس گزینه BASIC را انتخاب کنید. در صفحه باز شده  Network را انتخاب کرده و در نهایت با کلیک کردن بر روی   Information می‌توانید وارد تنظیمات پورت  شده و آن را تغییر دهید.

کلام آخر

در شمارش تعداد ورودی و خروجی افراد در تعداد بالا نمی توان از نیروی انسانی استفاده کرد، چرا که میزان خطای انسانی بسیار زیاد و از طرفی دیگر پرهزینه می‌باشد. از این رو دستگاه‌های دوربین مداربسته با تکنولوژی شمارش افراد People counting در تحلیل داده از جمله ساعات یا روزهای اوج استقبال مردم و در مقابل آماده بودن در برابر این استقبال، بسیار کارآمد است.

در صورتی که از دوربین با کیفیت و یک نصب حرفه‌ای مسلط به درب‌های ورودی استفاده شود، با دقت بالایی می‌توان افراد را شمارش کرد.

دوربین های مداربسته برند آکسور دارای امنیت کافی برای شما میباشد و همچنین شما میتوانید از بین دوربین های مداربسته در وبسایت ایمن سازان اسپادانا انتخاب نمایید.

سوالات متداول کاربران

-میزان سرعت عملکرد د.ربین های مداربسته دارای تکنولوژی شمارش افراد به چه صورتی است ؟

این شمارش به صورت لحظه ای انجام شده اما سابقه در حافظه سیستم ثبت می‌شود تا در صورت نیاز شما بتوانید، دو بازه زمانی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

-آیا برای استفاده های امنیتی تکنولوژی های دقیق تری نیز وجود دارد؟

به لحاظ دقت خیر اما به لحاظ ثبت جزئیات، تکنولوژی تشخیص چهره و تشخیص انسان از جمله مواردی هستند که میتوانند عکس هر رهگذر را، در صورت دستور کاربر، ثبت کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد