معرفی قابلیت HLC در دوربین مداربسته

معرفی قابلیت HLC در دوربین مداربسته

امروزه اضافه شدن تکنولوژی‌های مختلف به دوربین‌های مداربسته باعث شده است که این دوربین‌ها در شرایط سخت و چالشی بتوانند تصاویر بهتری را ثبت کنند. فناوری HLC یکی از این فناوری‌ها است که توانسته تاثیر مثبت خود را بر روی نتیجه نهایی به خوبی نشان دهد و از این رو به تکنولوژی مورد علاقه و استقبال مصرف کنندگان تبدیل شود.

تکنولوژی HLC چیست؟

در تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته برای کاهش منابع نوری شدید مخصوصاً در طول شب از قابلیت HLC استفاده می‌شود. دوربین‌هایی که دارای این فناوری هستند می‌توانند تصاویری با جزئیات بیشتر در هوای تاریک و شرایطی که منابع نوری به لنز تابیده است دریافت کنند.

اما این تکنولوژی چگونه این کار را انجام میدهد؟ در تیتر بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

عملکرد فناوری HLC

دوربینی که دارای تکنولوژی HLC است با شناسایی پیکسل‌های بسیار پر نور و پر انرژی،  قابلیت ردگیری آن در شعاع دید خود را داشته و می‌تواند نور آن قسمت را کاهش داده و در نتیجه جزئیات بیشتری از تصویر را ثبت کند.

در حالی که دوربین‌های فاقد این فناوری در برخورد با نور شدید کل صحنه را تاریک کرده و صرفا یک نور زیاد را به کاربر نشان می‌دهند.

کاربردهای قابلیت HLC

تصور کنید دوربین‌هایی که در برابر درب ورودی پارکینگ منازل مسکونی و اماکن اجاری نصب شده‌اند و خودروها در حال وارد شدن هستند، به علت روشن بودن لامپ خودرو دوربین‌های نظارتی فاقد HLC نمی توانند تصویر درستی از پلاک، سرنشین و سایر جزئیات تصویر نشان دهند و در چنین شرایطی وجود فناوری HLC الزامی می‌باشد.

اگر دوربین در یک اتاق تاریک باشد و سارق به همراه یک چراغ دستی نور را به دوربین بتاباند، فناوری HLC باعث می‌شود نور چراغ دستی کاهش پیدا کرده و چهره، لباس، ظاهر فیزیکی، اقلام همراه و کارهای وی در اتاق کاملاً مشخص شود.

دوربین‌های حرفه‌ای پلاک خوان خودرو در جاده‌ها یا پمپ بنزین‌ها در طول شب مستلزم استفاده از فناوری HLC می‌باشند. در غیر این صورت شناسایی خودرو با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

جمع بندی

آزمایشات متعدد نشان داده که دوربین‌های دارای فناوری HLC می‌توانند تصاویر بسیار بهتری در شب و زمانی که نور به لنز دوربین می‌تابد ثبت کنند. این تصاویر با توجه به کیفیت دوربین و در کنار فناوری‌های دیگر می‌تواند جزئیات زیادی در حد تشخیص چهره و پلاک خوانی به کاربران ارائه دهد.

سوالات متداول کاربران

-آیا تکنولوژی HLC یک فناوری گران قیمت است؟

در حال حاضر خیر و شما میتوانید با یک هزینه متوسط دوربین مداربسته با فناوری HLC خریداری کنید.

-آیا با وجود فناوری HLC باز هم سارقان می توانند با انداختن نور به داخل لنز دوربین به اصطلاح آن را کور کنند؟

در واقع این فناوری آمده تا این نقطه ضعف دوربین‌های مداربسته قدیمی را تحت پوشش قرار دهد و این باگ امنیتی را رفع کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد