نحوه پیدا کردن دوربین های مداربسته مخفی

نحوه پیدا کردن دوربین های مداربسته مخفی

تمام افراد مایلند که حریم شخصی خود را حفظ کنند و این موضوع برای اشخاصی که با مسائل امنیتی سر و کار دارند اهمیت بسیار بیشتری دارد. اگر شما هم به هر دلیلی احساس ناامنی کردید و گمان می‌کنید که افرادی با استفاده از دوربین‌های مدار بسته مخفی رفتار شما را چک می‌کنند، می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، برای پیدا کردن دوربین مدار بسته کمک بگیرید.

شناختن مکان‌های مخفی سازی دوربین مدار بسته

ابتدا باید بدانید که چه مکان‌هایی برای جاساز کردن دوربین مدار بسته مناسب است و در چه جاهایی به دنبال آن بگردید.

مکان‌هایی مانند سوراخ روی درها، زنگ بیرون در، پشت بام خانه، جعبه تلویزیون دیجیتال، پریز‌های برق، پایه نگهدارنده سشوار، انواع ساعت‌های دیواری یا رومیزی، قلاب لباس، داخل جعبه‌ دستمال کاغذی، کوسن‌های نیمکت، روی میز و قفسه‌ها، درون کیس‌های DVD، داخل لامپ‌های گدازه و آشکار ساز‌های دود، درون خودکار، کتاب، دکوراسیون روی دیوار و گیاهان آپارتمانی از جمله مکان‌های مناسب برای جاسازی دوربین امنیتی هستند. از این رو ابتدا این مکان‌ها را بررسی کنید.

استفاده از چراغ قوه

یکی از روش‌های آسان برای پیدا کردن دوربین مدار بسته تاریک کردن اتاق و استفاده از چراغ قوه است. در صورتی که انعکاسی در هر نقطه از محیط مشاهده کردید، بدانید که احتمال وجود دوربین در آن قسمت وجود دارد.

علاوه بر آن، چراغ قوه گوشی هم مانند چراغ قوه دستی عمل می‌کند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از نور LED دوربین مدار بسته

تمام دوربین‌های مدار بسته‌ مخفی قابلیت دید در شب دارند تا بتوانند تصاویر واضحی را ثبت کنند. از این رو با تاریک کردن محیط و دقت به اطراف می‌توانید نور LED حاصله از آن که معمولا به رنگ سبز، سفید و قرمز هستند، را پیدا کنید.

جاسازی دوربین جاسوسی در پشت آینه

افراد حرفه‌ای دوربین خود را به صورت آشکارا مخفی نمی‌کنند، آن‌ها دوربین را در مکان‌هایی قرار می‌دهند که از دسترس شما دور باشد. یکی از این مکان‌ها آینه است. اگر می‌خواهید بدانید که پشت آینه دوربینی قرار دارد یا خیر، انگشت خود را به آینه بچسبانید. در صورتی که بین انگشت دست شما و آینه فاصله‌ای وجود داشته باشد، امکان وجود دوربین جاسوسی در پشت آینه وجود دارد.

استفاده از گوشی موبایل

یکی از راه‌های کاربردی برای پیدا کردن دوربین مداربسته مخفی، استفاده از گوشی‌های همراه است. برای این کار می‌توانید به شخصی زنگ بزنید، و در حین مکالمه به دنبال دوربین باشید. اگر در حین صحبت متوجه تداخل سیگنال و یا نویز شدید، در نقطه‌ای که بیشترین اختلال وجود دارد مکس کنید، زیرا به احتمال زیاد در آن مکان دوربین مدار بسته نصب شده است.

راه دیگر نصب نرم افزار ردیاب بر روی گوشی است که در صورت نزدیک شدن به دوربین‌های مدار بسته، تلفن به شما آلارم می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید محل قرار گیری دوربین را پیدا کنید.

استفاده از ردیاب

دستگاه‌های ردیاب از یک سیستمی استفاده می‌کنند که در صورت نزدیک شدن به دوربین جاسوسی با تشخیص سیگنال‌های آن، بوق می‌زنند. برای این کار ابتدا باید سیگنال آشکارساز را فعال کنید و با پیدا کردن موقعیت‌هایی احتمالی، از عملکرد تشخیص لنز برای شناسایی دوربین استفاده کنید.

نکته: بهترین ردیاب مدلی است که هر دو عملکرد تشخیص مکان و تشخیص لنز دوربین را با هم دارد.

جمع بندی

اگر به دنبال راه کار‌هایی برای پیدا کردن دوربین مدار بسته می‌گردید، ابتدا باید مکان‌های احتمالی که می‌تواند مکان مناسبی برای قایم کردن دوربین باشد را تشخیص دهید و سپس با استفاده از ابزار مناسب مانند، آینه، چراغ قوه، ردیاب، گوشی موبایل و نور LED خود دوربین، سیستم مدار بسته را پیدا کنید.

سوالات متداول کاربران

-از کدام نرم افزار برای ردیابی دوربین مداربسته مخفی استفده می شود؟

نرم افزار‌های مختلفی برای این کار طراحی شده که یکی از قدرتمند‌ترین نرم افزار‌های موبایل Hidden Camera Detector است. این نرم افزار توسط ردیاب امواج رادیویی کار می‌کند و می‌تواند به راحتی دوربین‌های مخفی شده را پیدا کند.

-در صورت پیدا کردن دوربین مداربسته چه کنیم؟

در صورتی که دوربین را پیدا کردید، بدون دست زدن و جابه‌جا کردن از آن عکس بگیرید و به پلیس خبر دهید زیرا اگر افراد سودجو متوجه لو رفتن دوربین خود شوند، مدارک و شواهد لازم را از بین می‌برند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد