همه چیز درباره دوربین مداربسته لامپی که باید بدانید!

همه چیز درباره دوربین مداربسته لامپی  که باید بدانید!

دوربین های مداربسته لامپی همانطور که از اسمشان پیداست ظاهری شبیه به لامپ داشته و در انواع محسوس و نامحسوس موجود می باشند.این دوربین ها به دلیل تسلط کامل به محیط اطراف داشتن قابلیت های زیاد و سهولت در مصب مورد استقبال بسیاری قرار گرفته اند.اما مزایا و معایب دوربین های مداربسته لامپی چیست؟و این دوربین ها چه ویژگی هایی دارند؟

انواع دوربین مداربسته لامپی از نظر ساختار:

*دوربین لامپی محسوس:

 این دسته از دوربین های لامپی ظاهری شبیه به دوربین های مداربسته دارد و به خوبی این موضوع قابل مشاهده است. آشکار بودن دوربین مطمئنا تاثیر مثبتی در پیشگیری از وقوع جرم خواهد داشت و اگر به دنبال پیشگیری و تسلط کافی بر محیط مورد نظر هستید، این دوربین یک انتخاب مناسب است. دوربین های لامپی محسوس دارای کیفیت و ابعاد تصویر قابل مقایسه ای با سایر دوربین های سیمی و متداول هستند.

*دوربین لامپی نامحسوس:

این دوربین‌ها شباهت بسیار زیادی به لامپ‌های متداول اس ام دی مورد استفاده در منازل و اماکن تجاری دارند و مانند لامپ‌های عادی روشن و در روشنایی محیط نقش دارند. این دوربین ها در قسمت پایینی دارای یک لنز فوق عریض و پانوراما بوده که قابلیت فیلم برداری از کل محیط را دارند.  دقت داشته باشید که این دوربین ها از جمله دوربین های مداربسته جاسوسی نیز به حساب می آیند.

بررسی ویژگی های دوربین مداربسته لامپی

همانطور که در مقدمه اشاره شد، این دوربین ها ظاهری شبیه به لامپ داشته و در واقع یک سیستم امنیتی کامل و پرتابل به حساب می آیند. دوربین های مداربسته لامپی در اصل زیر مجموعه دوربین های مداربسته بی سیم هستند و بجز اتصال به برق هیچگونه اتصالی نیاز ندارند.

این دوربین ها می توانند ویژگی های متعددی از جمله قابلیت صدابرداری، قابلیت ارسال صدا، هشدار، داشتن سنسور حرکتی، کار همانند دزدگیر، داشتن آژیر، امکان اتصال به اینترنت، ارسال فیلم و صدا به صورت زنده، امکان گردش و چرخش جهت تنظیم زوایای دوربین، استفاده از نور نامرئی مادون قرمز و انواع استاندارد‌های دیگر داشته باشند که در نوع خود بسیار کارآمد و مناسب است.

لازم به ذکر است که این دوربین ها دارای وزن سبک و قابلیت نصب آسان می باشند که هر شخص می تواند در مدت زمان کوتاه به راحتی آن را نصب و استفاده کند.

برد مفید و مکان استفاده

دوربین‌های مداربسته لامپی مخصوص مکان‌های بسته و سرپوشیده هستند و شعاع عملکردی آنها معمولاً در حد یک اتاق یا سالن با شعاع مفید کمتر از ۱۰ متر می‌باشند. بنابراین در مساحت‌های بیشتر نیاز به خرید چند دوربین خواهید داشت.

حافظه داخلی و نحوه ضبط تصویر

دوربین‌های مداربسته لامپی برای ذخیره ویدیو ضبط شده خود از کارت حافظه جانبی استاندارد Micro  SD استفاده می‌کنند. هرچند که این کارت‌های حافظه بسیار متداول بوده و در فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور در دسترس هستند اما در هنگام خرید باید به دو نکته زیر توجه کنید:

  • دوربین مداربسته شما به صورت دائم از حافظه جانبی خود استفاده می‌کنند، بنابراین باید حافظه جانبی خریداری کنید که در نوع خود از بهترین‌های موجود در بازار بوده و دوام بالایی داشته باشد.
  • هر دوربین مداربسته لامپی دارای سقف مجاز ظرفیت کارت حافظه جانبی می‌باشد. به عنوان مثال اگر دوربین لامپی شما نهایتاً از رم ۱۲۸ گیگ پشتیبانی می‌کند شما نباید رم‌های بالاتر از این ظرفیت را خریداری و روی دوربین نصب کنید. بنابراین از روی مشخصات کالا ابتدا حداکثر ظرفیت کارت حافظه جانبی دوربین مداربسته لامپی خود را مطالعه فرمایید.

میکروفون و ضبط صدای محیط

برخلاف بسیاری از دوربین‌های سنتی سیمی که میکروفون آنها به صورت جداگانه در محل مورد نظر نصب میشود، دوربین‌های مداربسته لامپی بر روی خود می‌توانند میکروفون داشته و صدای محیط را ضبط و در کارت حافظه جانبی خود ذخیره کنند.در رابطه با میکروفون دوربین مداربسته به این نکته دقت کنید:

عنوان مثال اگر از این محصول در مغازه استفاده می‌کنید برای داشتن صدای بهتر باید این دوربین در مرکز مغازه یا جایی که شنیدن صدا در آنجا مهمتر است نصب شود. اگر دوربین در گوشه مغازه یا اتاق قرار بگیرد درست است که تصویر خوبی به شما ارائه خواهد داد اما کیفیت دریافت صدای آن از حالت ایده‌آل خارج می‌شود.

قابلیت تشخیص حرکت

بسیاری از دوربین‌های مداربسته لامپی دارای سنسور تشخیص حرکت می‌باشند؛ به این ترتیب که شما می‌توانید دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا در صورت تشخیص حرکت عملیات فیلمبرداری صورت گیرد.

در صورت فعال شدن چنین تنظیماتی دوربین شما زمانی عمل خواهد کرد که سوژه‌ای در برابر آن در حال حرکت باشد.

از جمله مزایای این روش، این است که، در زمانی که هیچ رفت آمدی صورت نمی گیرد دوربین کار نمی کند و حافظه جانبی دستگاه شما نیز می‌تواند سابقه فیلم بیشتری را در خود ذخیره کند.

چرخش دوربین

برخی از دوربین‌های مداربسته لامپی دارای موتور‌های حرکتی بوده که می‌تواند در دو زاویه مختلف عمودی به اندازه ۹۰ درجه و افقی ۳۶۰ درجه دوربین را حرکت دهد. به این ترتیب در اتاق مورد نظر هیچ نقطه‌ای از چشم شما دور نخواهد ماند.

داشتن قابلیت دزدگیر

دزدگیر یکی از قابلیت هایی است که میتواند موجب حفظ سرمایه شما شود و سارقان را از محل دور کند. دوربین های مداربسته لامپی که دارای این ویژگی هستند، مانند دزدگیر اماکن حاوی سنسور بوده و در زمان تشخیص حرکت، شروع به آژیر کشیدن می کنند. گاهی این سنسور ها می توانند آنقدر قوی باشند که حرکت حیوانات کوچک را نیز شناسایی کنند.

نرم افزار و اتصال به اینترنت دوربین مداربسته لامپی

برخی از دوربین های مداربسته لامپی می توانند حاوی نرم افزار و اتصال به اینترنت باشند که امکان کنترل دوربین و دیدن تصویر به صورت زنده را به شما می دهند. اگر این قابلیت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در هنگام خرید دقت داشته باشید که دوربین مداربسته شما سیم کارت خود و یا دارای قابلیت اتصال به وای فای باشد.

نکته:

لطفاً قبل از خرید هر مدل از این دسته از محصولات، ابتدا نرم افزار آن را در گوگل پلی یا اپ استور سرچ کرده و از وجود نرم افزار معتبر مطلع شوید. این دوربین‌ها بدون داشتن یک نرم افزار معتبر قابلیت استفاده از راه دور را نخواهند داشت.

نحوه نصب دوربین مداربسته لامپی

در واقع نصب این دسته از دوربین‌های مداربسته، ساده‌ترین و آسان‌ترین در بین سایر دوربین‌های مداربسته ثابت و حرفه‌ای می‌باشد. اگر سرپیچ E27 (همان سرپیچ معمولی و متداول) آماده باشد، نصب آن به اندازه‌ی تعویض یک لامپ معمولی وقت می‌گیرد! البته این مورد فقط در رابطه با نصب فیزیکی آن می‌باشد.

پس از اتصال به برق باید به وای فای محل نصب نیز شناسانده شده تا امکان ارسال تصاویر به گوشی هوشمند شما را داشته باشد.

قیمت دوربین مداربسته لامپی

به لحاظ هزینه اگر قصد نصب یک یا تعداد بسیار محدود دوربین مداربسته در محیط مورد نظر را دارید دوربین‌های مدار بسته لامپی با داشتن مجموعه زیادی از امکانات برای شما ارزان تر از دوربین‌های معمولی هستند البته قیمت خرید هر کدام از دوربین‌های مدار بسته لامپی با توجه به حجم بالایی از امکاناتی که به شما ارائه می‌دهد در مجموعه مقرون به صرفه و کارآمد محسوب می‌شوند.

همچنین شما میتوانید دوربین مداربسته لامپی را در وبسایت ایمن سازان اسپادانا خریداری نمایید.

جمع بندی

در این مطلب با بررسی ویژگی ها و انواع دوربین های مداربسته لامپی سعی کردیم تا راهنمای کاملی برای شما فراهم کنیم. این دوربین های مداربسته از نظر کارایی، راه اندازی آسان و قیمت جز بهترین گزینه ها برای خرید دوربین مداربسته به حساب می آیند. اگر همچنان دارای سوالی درباره خرید دوربین های مداربسته لامپی هستید، میتواند در قسمت کامنت و یا از طریق پشتیبانی سایت، سوالات خود را از ما بپرسید.

سوالات متداول کاربران

-آیا دوربین مداربسته لامپی برای ذخیره اطلاعات نیاز به اتصال به هارد دیسک دارد؟

خیر، بلکه اطلاعات را در رم میکرو اس دی ذخیره می‌کند.

-ولتاژ مورد نیاز دوربین مداربسته لامپی چقدر است و چطور می توان آن را تأمین کرد؟

این محصولات مستقیماً به برق ۲۲۰ ولت شهری وصل شده و خود دارای آداپتور داخلی بوده تا برق را به ولتاژ مورد نیاز خود برساند؛ بنابراین نیاز به کار خاصی توسط مصرف کننده نیست.

-آیا کیفیت تصویر پانوراما در دوربین مداربسته بهتر از فول اچ دی است؟

خیر. تصاویر پانوراما صرفاً ابعاد بزرگتر و وسیع تری دارند و این به معنی کیفیت بهتر نبوده و درک تصاویر Full HD راحت‌تر است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد