دوربین مداربسته برای طلافروشی

دوربین مداربسته برای طلافروشی

طلا فروشی یکی از مکان‌های پر رفت و آمد و مورد علاقه سارقان است که از نظر امنیتی اهمیتی بالایی دارد، از این رو برای بالا بردن امنیت مغازه باید از بهترین دوربین مداربسته‌ با ویژگی‌های مخصوص به خود استفاده شود تا بتواند از وقوع خطرات جلوگیری کند. ما در این مقاله از سایت ایمن سازان اسپادانا به بررسی ویژگی‌های بهترین دوربین مدار بسته برای طلا فروشی می‌پردازیم تا به وسیله آن بتوانید مناسب‌ترین سیستم امنیتی را تشخیص دهید.

کیفیت دوربین مدار بسته در طلا فروشی

برای مکان‌هایی مانند طلا فروشی جزئیات جواهرات اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو کیفیت دوربین باید بالا باشد تا در صورت سرقت، امکان ثابت کردن مدل دزدیده شده وجود داشته باشد. کیفیت دوربین مداربسته باید در حدود ۴ الی ۵ مگاپیکسل باشد تا جزئیات به خوبی ثبت و ضبط شود.

دقت کنید که بعضی از سیستم‌های DVR رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارند و در هنگام نمایش لحظه‌ای، تصاویر را با کیفیت بالا نمایش می‌دهند اما بعد از ذخیره سازی کیفیت ویدیو‌ها و تصاویر افت می‌کند و به دو مگاپیکسل می‌رسد بنابراین برای بازبینی مناسب نیستند و جزئیات به خوبی نشان داده نمی‌شوند.

همچنین با استفاده از این نوع سیستم امنیتی می‌توان در هر نقطه از کره زمین، با استفاده از یک گوشی متصل به اینترنت، به تصاویر دوربین مدار بسته دسترسی داشت.

دقت کنید که این سیستم امنیتی با برق کار می‌کند و در صورت قطع شدن آن، دوربین مدار بسته قادر به ثبت ویدیو نیست‌. یکی از این کار‌ها تهیه و نصب برق اضطراری است که در صورت لزوم دوربین انرژی خود را از آن تامین کرده و از کار نمی‌افتند.

بهترین محل برای نصب دوربین مدار بسته

برای اینکه سیستم نظارت تصویری به یک ابزار امنیتی موثر تبدیل شود، دوربین‌های مداربسته باید به گونه‌ای قرار بگیرند که با کمترین تعداد، بیشترین میزان پوشانندگی را داشته باشند و نقطه کوری در مغازه باقی نماند. این دوربین‌ها باید در قسمت‌هایی مختلف نصب شود و درب ورودی، گاوصندوق، ویترین داخلی و بیرونی مغازه، پیشخوان، ترازو و محیط داخلی مغازه را پوشش دهند که مهم‌ترین مکان‌ها پیشخوان و قسمت ترازو و دستگاه شمارش پول است.

دوربین مدار بسته برای پیشخوان طلا فروشی

سیستم حفاظتی مورد استفاده در پیشخوان، باید دارای قابلیت WDR بوده و لنز‌هایی از نوع وریفوکال داشته باشد. از این رو دوربین مداربسته شما می تواند در تمام شرایط، ویدئو هایی با وضوح بالا ضبط کند.

قابلیت WDR در دوربین های مداربسته: باعث کنترل نور تصاویر شده و در شرایطی که نور شدید به لنز بتابد و یا نور محیط کم باشد، کیفیت تصاویر کاهش نمی یابد.

لنزهای وریفوکال:

از آنجایی که در طلا فروشی جزئیات بسیار اهمیت دارد، دوربین قابل استفاده در پیشخوان باید بتواند اعداد ماشین حساب را به خوبی بخواند و نحوه محاسبه قیمت در فیلم ضبط شده مشخص باشد. همچنین دوربین مدار بسته باید امکان ثبت تصاویر جواهرات بسیار ظریف که فروخته، خریده و یا دزدیده شده را داشته باشد.

از این رو استفاده از لنز‌های وریفوکال می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا این قابلیت امکان زوم اپتیکال را به دوربین داده و تمام موارد گفته شده در تصاویر آن دیده می‌شود.

دوربین مدار بسته برای نظارت بر ترازو و پول شمار

دوربین مدار بسته باید بتواند بر روی ترازو و پول شمار نظارت کامل را داشته باشد و اعداد روی آن‌ها را به خوبی ثبت کند و در هنگام مشاهده اعداد خوانا باشند. بعضی از دوربین‌های مداربسته قابلیت خواندن همزمان اعداد روی ترازو و پول شمار را ندارند که در این صورت باید از دو دوربین مجزا برای چک کردن هر کدام استفاده کنید.

استفاده همزمان از دزدگیر اماکن

از آنجایی که دوربین مدار بسته نقش بازدارنده دارد و جلوی سرقت را نمی‌گیرد، از این رو برای فراری دادن سارق باید همزمان از دزدگیر اماکن هم استفاده کنید. این دزدگیر با آژیر کشیدن در وقوع جرم همسایه‌ها، پلیس و شما را مطلع کند و با صدای مهیب خود اجازه دزدی را نمی‌دهد.

دقت کنید که دزدگیر اماکن در مدل‌های مختلف وجود دارد که بر روی هر کدام حسگر مخصوصی نصب شده است که در صورت بروز خطر واکنش نشان می‌دهد. یکی از رایج‌ترین نوع دزدگیر اماکن که بر روی دوربین مداربسته نصب می‌شود، حسگر حرکتی است که می‌تواند ورود غیر مجاز را تشخیص دهد. نوع دیگر دزدگیر که کاربرد زیادی در طلا فروشی دارد، دزدگیر درب ورودی است که در صورت باز شدن درب ورودی احساس خطر کرده و آژیر می‌کشد.

برند آکسور جزء برند هایی میباشد که میتواند تمام نیاز های شما در اماکن مختلف را برطرف کند.

جمع بندی

برای مغازه‌هایی مانند طلا فروشی که اجناس قیمتی دارند باید از دوربین‌های حرفه‌ای و با کیفیت استفاده کرد تا کوچکترین جزئیات را ثبت کند و تعداد آن به گونه‌ای باشد که نقطه کور در مغازه باقی نماند. علاوه بر آن باید از دزدگیر اماکن و دستگاه‌هایی مانند مه ساز هم استفاده کرد تا در صورت وقوع جرم، مجرم را از محل فراری دهد. دقت کنید که دوربین‌های مدار بسته باید بتواند به صورت ۲۴ ساعت تصاویر را ضبط کند.

سوالات متداول کاربران

-چه طور جلوی از کار انداختن دوربین را بگیریم؟

استفاده از دزدگیر اماکن بر روی دوربین‌های مدار بسته تا حد زیادی می‌تواند جلوی فعالیت سارق را بگیرد. علاوه بر آن شما باید محل نصب پنل مرکزی دزدگیر و دستگاه مدیریت تصویر را در جای بسیار امن انتخاب کنید تا سارق نتواند به راحتی آن را پیدا کرده و از کار بیندازد.

-استفاده از دستگاه مه ساز در طلا فروشی ضرورت دارد؟

برای بالا بردن امنیت جواهرات در هنگام سرقت از دستگاه مه ساز استفاده می‌کنند تا در صورتی که حسگر‌های آن خطر را احساس کرد، دستگاه شروع به تولید دود غلیظ می‌کند و فاصله دید سارق کم می‌شود. این دود ۴۵ دقیقه در فضا باقی می‌ماند و جلوی دزدی از مغازه گرفته می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد