دوربین برای اداره و شرکت ها

دوربین برای اداره و شرکت ها

اداره ها و شرکت ها مکان های عمومی هستند که می توانند طی ساعت کاری، تعداد زیادی مراجعه کننده داشته باشند. در این بین ممکن است اختلافاتی پیش بیاید و یا افراد سودجو قصد انواع جرم را داشته باشند. از این رو داشتن یک دوربین مداربسته مناسب برای اداره و شرکت ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. دوربین مناسب برای شرکت ها در دو نوع است که اولی برای کنترل فضای داخل و دمی برای فضای بیرونی استفاده می شود.

اما کدام دوربین ها برای فضای شرکت و اداره مناسب هستند و در هنگام خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ در ادامه این مطلب به بررسی دوربین های مناسب برای اداره و شرکت می پردازیم.

دوربین مداربسته مناسب برای فضای داخلی

کیفیت دوربین مداربسته برای اتاق کار

دوربین‌های مداربسته‌ای که در اتاق نصب می‌شوند اگر کیفیت تصویر ۲ مگاپیکسل با رزولوشن فول اچ دی داشته باشند می‌توانند تصاویر بسیار خوبی را پخش کنند. در مجموع، یک کیفیت متوسط، پاسخگوی یک دفتر کار می‌باشد. زیرا این دوربین‌ها در معرض تغییرات آب و هوایی قرار نداشته و نور محیط همیشه مناسب است.

محل قرار گیری دوربین مداربسته در دفتر کار

انتخاب یکی از گوشه های سقف و بالاترین ارتفاع اتاق که بتواند نمای کلی اتاق را به صورت یکجا فیلمبرداری کند بهترین مکان برای دوربین‌های مدار بسته در فضای داخلی دفتر می‌باشد.

دوربین مداربسته مناسب برای فضای خارجی

کیفیت دوربین مداربسته برای محوطه ادارات

دوربین‌هایی که برای محوطه باز ادارات استفاده می‌شوند همیشه دوربین‌های گران قیمت‌تری نسبت به راهرو، لابی و دفاتر هستند. زیرا این دوربین‌ها محوطه بسیار بزرگتری را پوشش داده و بنابراین باید کیفیت تصویر بسیار بالاتری داشته باشند.

 کیفیت‌های دوربین ۴ مگاپیکسل و بیشتر می‌تواند تصویر خوبی از محوطه و پارکینگ روباز ارائه دهد.

محل قرار گیری در محوطه شرکت

ممکن است محوطه برخی شرکت‌ها بسیار بزرگ و وسیع باشد. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید بهتر است دوربین‌های مداربسته را در مکان‌های کلیدی نصب کنید یعنی مکان‌های ورودی و خروجی که تمام افراد باید از آن  محل عبور کنند.

از جمله نصب دوربین در برابر دروازه ورودی به گونه‌ای باشد که پلاک خودرو و سرنشین قابل رویت باشد. درب خروجی نیز دارای دوربینی به همین شکل بوده تا ساعت ورود و خروج همه به خوبی چک شود.

نصب دوربین مداربسته در کنار درخت چندان کار مناسبی نیست. زیرا در شرایط بدی آب و هوا و باد گاهی برگ‌های درخت جلوی دوربین شما را به صورت موقت گرفته و مانع فیلمبرداری می‌شود. در چنین شرایطی درختان باید دائم هرس شوند.

ارتفاع دوربین در محوطه باید بسیار بالا بوده تا به راحتی دسترسی به آن صورت نگیرد ارتفاع ۵ متر و کمی بیشتر معمولاً ارتفاعی امن محسوب می‌شود.

تعداد دوربین مداربسته برای ادارات و شرکت ها

تعداد دوربین مدار بسته‌ی ادارات و شرکت ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • وسعت و تعداد فضای موجود
  • میزان امنیتی بودن فعالیت
  • تراکنش نقدی روزانه
  • سابقه وقوع جرم
  • میزان اختلاف پرسنل

اگر شرکت شما تازه تاسیس است و محدودیت بودجه دارید، بهتر است ابتدا دوربین‌های مداربسته را در مکان‌های پر رفت و آمد و کلیدی قرار داده و تدریجاً خلا‌ءهای امنیتی را ترمیم کنید. بهتر است بدانید دستگاه رکوردر دارای محدودیت کانال بوده و نمی‌توانید هر بار که خواستید تعداد دوربین‌ها را بیشتر کنید! بنابراین پیشنهاد می‌شود رکوردر‌هایی خریداری کنید که به تعداد کافی ورودی دوربین (کانال) دارند ، تا هر بار نیاز نباشد رکوردر را برای افزایش تعداد دوربین عوض کنید.

قابلیت دید در شب دوربین ادارات

یک دوربین متوسط می‌تواند در شب، حتی اگر لامپ‌های داخل دفتر خاموش باشند، با کمک نور مادون قرمز، تصویر ایده آلی از اتاق کار ضبط می‌کند.

دوربین‌هایی که در فضای باز اداره قرار می‌گیرند، حتی اگر از بهترین‌ها باشند، معمولاً نور مادون قرمز چندان دور بُردی ندارند که فاصله بیش از ۸ تا ۱۰ متر را به خوبی پوشش دهد.

بنابراین در محوطه‌های بزرگ از پروژکتور‌های نورافکن در طول شب برای دوربین مدار بسته استفاده می‌شود. به این ترتیب دیگر از مادون قرمز این دوربین‌ها استفاده نکرده بلکه با نور مرئی تصویر رنگی و با کیفیتی در طول شب دریافت و ضبط می‌کنند.

منبع انرژی دوربین مداربسته برای اداره

همانطور که می‌دانید منبع انرژی دوربین‌های مداربسته همان برق شهری است که در صورت وقوع جرم‌های سازمان یافته اولین کاری که مجرمان انجام میدهند قطع برق سازمان می‌باشد.

بنابراین برای اداراتی که سطح امنیت متوسط به بالا دارند وجود برق اضطراری و اتصال سیستم امنیتی به آن برق، لازم و ضروری می‌باشد.

اگر محوطه شرکت، بسیار بزرگ و در حد شهرک‌های صنعتی باشد، میتوانید در مناطق خشک و گرمسیری از دوربین‌های مداربسته مجهز به صفحات خورشیدی استفاده کنید. در صورتی که این دوربین‌ها در ارتفاع بالا قرار گیرند بدون نیاز به سیم کشی و مستقل از هرگونه منبع انرژی دیگر می‌توانند تصویری با کیفیت خوب ارائه دهند.

نصب میکروفون در سیستم ایمنی ادارات و شرکت‌ها

نصب میکروفون در فضای باز از جمله پارکینگ محل عبور درها عموماً ضرورتی ندارد و اما در فضای بسته کاربرد فراوان و کلیدی می‌تواند داشته باشد.

میکروفون را بهتر است در نزدیکی باجه‌ای که ارباب رجوع در حال صحبت با پذیرش است نصب کنید؛ چرا که این گفتگوها در مواقع اختلاف می‌تواند مورد استناد مدیر عامل شرکت قرار گیرد. در ضمن نصب میکروفون در محوطه اطراف منشی و روابط عمومی که بیانگر چگونگی ارتباط کارمندان با مراجعان است می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

سایر ویژگی‌های دوربین مداربسته

سخن آخر این است که، آنچه به لحاظ دوام و کارایی برای شرکت‌ها بیشتر چالش برانگیز است، دوربین های موجود در محوطه و فضاهای رو باز می باشد؛ چرا که این دوربین ها باید حتماً گواهی مقاومت در برابر رطوبت، باران، آب، گرد و غبار را داشته باشند.

به یاد داشته باشید که این دوربین ها قرار است برای سال‌های طولانی در برابر گرمای شدید، سرمای شدید، باد و باران، برخورد و نشستن پرندگان، مقاومت بالایی داشته باشند.

به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان از این دوربین‌های نظارتی به همراه کاور مخصوص دوربین مداربسته استفاده می کنند.

جمع بندی

برای پوشش دادن فضاهای داخلی ادارات و شرکت‌ها که محیط‌های کم چالشی هستند میتوانید از دوربین‌های متوسط تا خوب استفاده کنید.

آنچه که شما را به چالش خواهد کشید، پوشش دادن فضای بیرون است؛ زیرا دوربین در شرایط سخت محیطی قرار داشته و باید مسافت بیشتری را فیلمبرداری کند. برای چنین محیط‌هایی خرید دوربین‌های خیلی خوب و حرفه‌ای توصیه می‌شود.

سوالات متداول کاربران

-برای دوام بیشتر دوربین های فضای باز چه می توان کرد؟

میتوانید با نصاب خود برای خرید قاب محافظ اندازه‌ی دوربین خود مشورت بگیرید. نصب کاور دوربین توسط نصاب انجام می‌شود.

-آیا وجود فناوری STARLIGHT برای دوربین های محوطه شرکت ها لازم است؟

هر چند که این فناوری کمک زیادی برای دید در شب کرده اما تهیه لامپ پر قدرت و روشنایی محیط کمک بیشتری به دریافت تصاویر با کیفیت می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد