مزایای خرید دوربین مداربسته

مزایای خرید دوربین مداربسته

بیشتر افراد سودجو  به دنبال اهداف آسانی هستند که در آن هیچ گونه تدابیر امنیتی وجود نداشته باشد. از این رو دیدن ظاهر آشنای یک سیستم حفاظتی نصب شده در مکان‌های مسکونی و تجاری می‌تواند مجرمان را از انجام کارشان منصرف کند، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند در دام دوربین شکار شوند. علاوه بر آن خرید دوربین مدار بسته مزایای بسیاری دارد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم.

کاهش ارتکاب جرم و جنایت

امروزه یکی از رایج‌ترین روش نظارت، نصب دوربین مداربسته است و به وسیله آن تشخیص چهره افراد و پلاک ماشین راحت‌تر صورت می‌گیرد. به همین دلیل مجرمان علاقه کمتری به ایجاد ناامنی در این مکان‌ها را دارند و سعی می‌کنند رفتار اشتباهی از آن‌ها سر نزند. بنابراین یکی از مهم‌ترین تاثیر دوربین مدار بسته، کاهش جرم و جنایت است.

افزایش امنیت در مکان‌های عمومی

همانطور که می‌دانید بیشترین میزان جرم‌ و جنایت در مکان‌های عمومی اتفاق می‌افتد. بنابراین افزایش امنیت در مکان‌های عمومی، مخصوصا مکان‌هایی که از امنیت بالایی برخوردار نیستند؛ اهمیت بسیار زیادی دارد.

نصب دوربین مدار بسته می‌تواند افراد را به داشتن رفتاری مناسب دعوت کند و مانعی برای وقوع جرم باشد.

اثبات جرم و کمک به دستگیری مجرمان

در زمان وقوع فعالیت مجرمانه ممکن است نتوانید درست یا غلط بودن اظهارات را تشخیص دهید. دوربین‌های مدار بسته مدارک خوبی را جمع آوری می‌کنند و به وسیله آن‌ می‌توانید مجرم را به درستی شناسایی کرده و از اتفاقات رخ داده مطلع شوید.

امکان نصب دزدگیر بر روی دوربین مدار بسته

یکی از قابلیت‌های دوربین مدار بسته این است که می‌توانید انواع دزدگیر‌ها را بر روی آن نصب کنید. به این ترتیب ضمن داشتن تصاویر و ویدیو‌های لازم در صورت وقوع جرم، دزدگیر با آژیر کشیدن مجرم را از محل مورد نظر فراری داده و همسایه‌ها را با خبر می‌کند.

کاهش خسارات ناشی از حوادث

حادثه‌هایی مانند آتش سوزی، ورود بدون اجازه، نشت آب و گاز می‌تواند خسارت زیادی را از نظر مالی و جانی به افراد وارد کند. با نصب حسگرهایی مانند سنسور دود یا سنسور نشت آب، بر روی دوربین‌ مدار بسته می‌توانید از وقوع حادثه در دقیقه‌های اول با خبر شده و مانع از خسارت‌های جبران ناپذیر شوید. البته این حسگر ها در دسته دزدگیر اماکن قرار می‌گیرند که قابلیت اتصال به دوربین را نیز دارند.

کاهش هزینه بیمه

برای صاحبان مشاغل که موظف به بیمه کردن محیط کار و کارمندان خود هستند، نصب دوربین می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های پرداختی آن‌ها شود. از این رو در طولانی مدت پولی که بابت خرید دوربین مداربسته و نصب آن پرداخت کرده‌اند، باز می‌گردد.

بالا رفتن ساعت کار مفید کارمندان

یکی از مزیت‌های دوربین مداربسته، قابلیت چک کردن فعالیت کارمندان و ساعات کار مفید آن‌هاست. از این رو کارمندان می‌کوشند که با دقت بیشتری کار‌های خود را انجام دهند و ضمن بالا بردن امنیت، بازده کارکنان بالا می‌رود.

 

ثبت ورود و خروج ماشین‌ها

برای افرادی که می‌خواهند به محیط انبار، پارکینگ یا ورودی‌ و خروجی‌ها نظارت داشته باشند، استفاده از دوربین مداربسته کمک شایانی به آن‌ها می‌کند. نصب دوربین مدار بسته می‌تواند ساعت ورود و خروج افراد را ثبت کند و اطلاعاتی از جمله پلاک خودرو، تصاویر سرنشینان و تعداد افراد را با جزییات ثبت کند.

تسلط از راه دور به محیط

افرادی که از محل کار، منزل یا سایر مکان‌هایی که نیاز به نظارت دارد دور هستند، همیشه از بابت اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، نگران‌اند. این نگرانی برای والدینی که فرزندشان را با پرستار تنها می‌گذارند، بیشتر است. یکی از ویژگی‌های دوربین مدار بسته کنترل از راه دور است که با استفاده از آن می‌توانید مکان مورد نظر خود را به صورت ۲۴ ساعته چک کنید. همچنین این ویژگی برای افرادی که نیاز به چک کردن چند مکان به طور همزمان را دارند بسیار مهم بوده و دوربین‌ نقش چشم‌های آن را بر عهده می‌گیرد.

کاهش هزینه‌های امنیتی

یک دوربین مدار بسته می‌تواند به صورت ۲۴ ساعته به محیط مورد نظر شما نظارت کند و در صورت وقوع جرم، ورود غیر قانونی یا حوادث با شماره‌های اضطراری تماس بگیرد. از این رو شما نیازی به استخدام نگهبان و فراهم کردن محلی مناسب برای او را ندارید و هزینه‌های امنیتی کاهش پیدا می‌کند.

جمع بندی

همانطور که گفته شد استفاده از دوربین مداربسته مزیت‌های زیادی از جمله کاهش وقوع جرم، امکان پیگرد قانونی، نظارت از راه دور، کاهش هزینه‌های بیمه دارد. بنابراین اگر می‌خواهید با آرامش خیال بیشتر به فعالیت روزمره خود بپردازید و از امنیت محیط خود اطمینان داشته باشید، استفاده از دوربین مدار بسته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول کاربران

-چقدر استفاده از دوربین مداربسته در خانه مؤثر است؟

دوربین مداربسته به عنوان یک بازدارنده که قابل مشاهده است، عمل می کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بیشتر سارقان برای یافتن یک سیستم دوربین مداربسته خانه را مورد بررسی قرار می‌دهند و بعد از مشاهده سیستم امنیتی به دنبال هدف دیگری می‌گردند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته شما قابل مشاهده است.

-آیا دوربین های امنیتی هک می شود؟

همانطور که شما می توانید ویدیوهای خود را از راه دور و با استفاده از تلفن همراه خود تماشا کنید، به احتمال زیاد دیگران نیز می توانند این کار را انجام دهند. بنابراین اگر دوربین‌ مدار بسته هک شود و افراد بتوانند به سیستم دسترسی داشته باشند، می توانند از شما جاسوسی کنند. البته هک کردن کار ساده‌ای نیست.

و به وسیله روش‌های متعددی جلوی این فعالیت گرفته می‌شود. برای افرادی که امنیت اطلاعاتشان بسیار مهم است توصیه می‌شود که دوربین‌هایی با سخت افزار قوی و به روزی را خریداری کنند و به طور مرتب اتصالات را چک کرده و رمز خود را تغییر دهند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد