راهنمای خرید دوربین های مداربسته مناسب پارکینگ

راهنمای خرید دوربین های مداربسته مناسب پارکینگ

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته مناسب پارکینگ باید به نکاتی مانند وضوح تصویر، قابلیت دید در شب و سایر نکات مهم این مقاله ایمن سازان اسپادانا دقت کنید. 

یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه برای تامین امنیت پارکینگ، استفاده از  دوربین‌ مداربسته مناسب است. اگر می‌خواهید سارقان را از تصمیم خود منصرف کنید و یا مانع از وقوع جرم و جنایت شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک دوربین مدار بسته مناسب برای پارکینگ خود باشید. ما در این مقاله ایمن سازان اسپادانا به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید جزئیات مهم را مد نظر قرار داده و بهترین دوربین مدار بسته را متناسب با فضای پارکینگ خود انتخاب کنید. 

نکات مهم خرید دوربین مدار بسته

  • اگر زاویه دید دوربین بالا باشد، به شما این امکان را می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را تحت نظارت خود قرار دهید. به عبارتی هرچه زاویه دید دوربین بیشتر باشد، تسلط شما بر محیط بالاتر می‌رود.
  • دوربین های مداربسته ANPR که به دوربین‌های شمارشگر هم معروف‌ است، تصاویر باکیفیتی را تهیه می‌کند و به وسیله آن می‌توانید اعداد و حروف نوشته شده بر روی پلاک‌ها را تشخیص دهید.
  • دوربین های WDR دار، قابلیت WDR را به صورت سخت افزاری پوشش می‌دهند و یک مکانیسم بهبود تصویر مبتنی بر نرم افزار دارند. از این رو کیفیت تصاویر گرفته شده را بهبود می‌بخشند و وضوح را بالا می‌برند.
  • دوربین ها دارای پایه متحرک و یا ثابت می باشند. اگر دوربین دارای پایه متحرک باشد، می توان زاویه دید دوربین را تغییر داد.

بهترین دوربین مدار بسته برای پارکینگ‌های سر باز و سربسته

از آنجایی که شرایط قرار گیری دوربین مدار بسته در پارکینگ سر باز، با پارکینگ سرپوشیده متفاوت است، بنابراین دوربین‌ مورد استفاده در هر کدام از پارکینگ‌ها، باید خصوصیات مخصوص خود را داشته باشد تا در نهایت تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

دوربین‌های مدار بسته مناسب پارکینگ‌ سر بسته

از آنجایی که سقف پارکینگ‌ سربسته را کوتاه می‌سازند و با کمی تلاش دست افراد به سقف می‌رسد، از این رو بهتر است دوربین شما قابلیت چرخاندن را نداشته باشد تا افراد سودجو نتوانند جهت دید را عوض کنند.

اگر به دنبال دوربین‌ مناسب برای پارکینگ سرپوشیده هستید، بهتر است از دوربین‌های مداربسته دام سقفی استفاده کنید. در این مدل‌ امکان تغییر جهت وجود ندارد و تصاویر از زاویه دید ثابت ضبط می‌شود. 

دوربین‌ مورد استفاده در پارکینگ سربسته می‌تواند قابلیت‌‌هایی مانند چند سنسوره بودن داشته باشد (بین ۴ تا ۸ سنسور). چند سنسوره بودن دوربین موجب می‌شود بتوانید تصاویر پانورامیک با زوایای ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه تهیه کنید و فضای زیادی را تحت نظارت داشته باشید.  

دوربین‌های مدار بسته مناسب پارکینگ‌های سر باز

دوربین‌های مداربسته که در اماکن یا پارکینگ‌های سرباز مورد استفاده قرار می‌گیرند، در معرض گرد و غبار و انواع بارش‌ها قرار می‌گیرند. از این رو بهتر است از دوربین مدار بسته‌ بولت (پایه دار) استفاده شود که ضمن مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، تصاویر واضحی را ثبت می‌کند.

کیفیت وضوح تصویر (رزولوشن)

دوربین‌های مداربسته پارکینگ باید تصاویر خوب و با کیفیتی را ضبط کنند  و عکس‌ها وضوح کافی را داشته باشد؛ این دقت بستگی به میزان امنیت مورد انتظار شما دارد. اگر برایتان مهم است که بتوانید پلاک ماشین را بخوانید و یا چهره فرد خاصی را شناسایی کنید، بهتر است از دوربین‌هایی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل را استفاده کنید.

در نظر بگیرید که دوربین‌های مداربسته با قابلیت تهیه عکس‌هایی با رزولوشن 4 و 5 و 8 مگاپیکسل تصاویر باکیفیتی تهیه می‌کنند اما قیمتشان هم نسبت به سایر دوربین‌ها بالاتر است. بنابراین اگر نیازی به ثبت جزئیاتی دقیق را ندارید، به سراغ دوربین‌های مدار بسته‌ با رزولوشن 2 مگاپیکسل بروید.

نکته: دوربین‌های مدار بسته‌ای که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید رزولوشن بالایی داشته باشند.

سنسور حرکت و زوم در دوربین‌های مدار بسته

دوربین‌هایی که سنسور حرکتی دارند، به جای ضبط ۲۴ ساعته تنها زمانی که حرکتی را احساس کنند فعال می‌شوند،  از یک حسگر برای تشخیص افراد یا اشیاء نزدیک استفاده می‌کنند و هنگامی که حرکت را تشخیص دهند، یک هشدار به سیستم امنیتی شما و در سیستم های جدیدتر، مستقیماً به تلفن همراه شما ارسال می‌کنند.

قابلیت دید در شب

یکی از نکات مهمی که در هنگام تهیه دوربین مداربسته پارکینگ باید مورد توجه قرار دهید، قابلیت دید دوربین در شب است. این ویژگی کمک می‌کند در تاریک‌ترین نقاط و در صورت فراهم نبودن نور مناسب، تسلط کافی را به محیط پارکینگ خود داشته باشید. برای خرید دوربین مدار بسته‌ با قابلیت دید در شب، دقت کنید که در مشخصات کالا عبارت LED IR  ذکر شده باشد.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

از آنجایی که دوربین‌های مدار بسته با قابلیت دید در شب از طریق سنسور و ال ای دی‌های مادون قرمز کار می‌کند، بنابراین نیاز است دوربین را در محلی نصب کنید که ضمن داشتن اشراف کافی به اطراف، نور مستقیمی به لنز آن تابیده نشود. زیرا در این صورت کیفیت تصاویر یا فیلم‌های گرفته شده به شدت کاهش می‌یابد. همچنین از نصب دوربین پشت شیشه پنجره هم خودداری کنید، زیرا در هنگام شب نور از پنجره بازتاب کرده و نور به داخل لنز منعکس می‌شود.

برای بالا بردن کیفیت تصاویر می‌توانید از نور مادون قرمز کمکی در کنار دوربین مدار بسته خود استفاده کنید.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال

دوربین‌های مداربسته دیجیتال جدیدترین نسل از سیستم‌های امنیتی موجود در بازار هستند که برخلاف دوربین‌های آنالوگ، مستقیماً به رایانه یا سایر دستگاه‌های ضبط متصل می‌شوند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر لحظه به تصویر مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

به طور کلی دوربین مدار بسته دیجیتال یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر رایانه بوده و یک مدل چند کاناله است که از فناوری فشرده سازی پیشرفته استفاده می‌کند تا بتواند بالاترین کیفیت فیلم و تصویر را ثبت و ضبط کند.

در یک محیط دیجیتال، بسیاری از دوربین های مداربسته را می توان در یک شبکه نصب کرد و از طریق یک مانیتور مشاهده کرد. بنابراین اگر فضای پارکینگ شما به اندازه‌ای بزرگ است که با یک دوربین نمی‌توانید تسلط کافی را داشته باشید، با این تکنولوژی می‌توانید تصاویر دوربین‌های مختلف را بر روی مانیتور خواهید داشت و نقطه کوری باقی نمی‌ماند. 

سوالات متداول خرید دوربین مداربسته

-آیا دوربین مداربسته آنالوگ همان دیجیتال است؟

دوربین آنالوگ یک دوربین سنتی است که در سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شود. این دوربین تصاویر را از طریق کابل به VCR یا DVR ارسال می کند. دوربین های IP همان دوربین‌های دیجیتالی هستند که می‌توانند سیگنال‌ها را از طریق کابل ارسال کنند تا در شبکه ذخیره شوند. امروزه بسیاری از سیستم‌های دوربین امنیتی، سیستم‌های ترکیبی هستند که از اجزای آنالوگ و دیجیتالی استفاده می‌کنند.

-مزایای دوربین های دارای سنسور حرکت چیست؟

شما می‌توانید دوربین‌هایی که سنسور حرکتی دارند را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور مداوم و یا تنها زمانی که حرکتی را جلوی دوربین تشخیص داد، شروع به ضبط تصاویر کند. از دیگر ویژگی‌های این سنسور این است که می‌توانید دوربین را طوری تنظیم کنید که در زمان تشخیص حرکت، برای شما اعلان ارسال کند.

-دوربین مداربسته بی سیم چه طور عمل می کند؟

دوربین های بدون سیم با باتری کار می کنند. به دلیل قدرت محدود دوربین‌های بدون سیم، تنها زمانی که سیگنالی را تشخیص می‌دهند، در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند. در مقابل، سیستم های بی سیم برق ثابتی را از خانه دریافت می کنند و قادر به ضبط مداوم هستند. همچنین می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که تنها زمانی ضبط شوند که حرکت تشخیص داده شود.

-دوربین مداربسته با سیم چه طور عمل می کند؟

دوربین های امنیتی سیمی سیگنال های صوتی و تصویری را از طریق یک سیم به هاب مرکزی منتقل می کنند. این فیلم می تواند برای مشاهده بعدی در هاب محلی باقی بماند یا می تواند خارج از خانه به یک شبکه ارسال شود. این شبکه به کاربران این امکان را می دهد که ویدیو را به صورت زنده ببینند یا بعداً آن را تماشا کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد