انتقال تصویر دوربین مدار بسته

انتقال تصویر دوربین مدار بسته

انتقال تصاویر در سیستم‌های نظارتی می‌تواند به روش‌هایی مانند استفاده از آی پی استاتیک، بی سیم، وایرلس و سایر موارد گفته شده در این مقاله انجام شود.

همانطور که می‌دانید نحوه انتقال تصاویر در دوربین‌های مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش تاثیر گذاری در کیفیت تصاویر منتقل شده، ایفا می‌کند. از این رو ما در این مقاله هانیک ایران درباره روش‌های انتقال تصاویر در دوربین‌های مدار بسته و مزایا و معایب هر روش صحبت می‌کنیم تا به وسیله آن بتوانید از روش مناسبی برای انتقال تصاویر سیستم امنیتی خود استفاده کرده و جزئیات ویدیو‌ها را با کیفیت و روش دلخواه مشاهده کنید.

انتقال تصاویر به روش با سیم

در این روش از کابل‌های کواکسیال، کابل شبکه (UTP) و یا کابل فیبر نوری برای اتصال دوربین مدار بسته به دستگاه ضبط کننده و سایر تجهیزات استفاده می‌کنند.

به همین دلیل تصاویر بدون مشکل قطعی منتقل شده و کیفیت آن‌ها بسیار بالاست. در صورتی که با هزینه بالاتر و زمان بَر بودن نصب مشکلی نداشته باشید، این روش می‌تواند بسیار قابل اعتماد باشد.

انتقال تصاویر دوربین‌های آنالوگ

یکی از روش‌های قدیمی انتقال تصاویر توسط سیستم‌های مدار بسته آنالوگ انجام می‌شود که در آن تصاویر، کیفیت متوسطی نسبت به تصاویری دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه دارند. از این رو برای تشخیص چهره و خواندن پلاک ماشین ممکن است خوانایی مورد نظر را نداشته باشند.

انتقال تصاویر با استفاده از آی پی استاتیک

در این روش انتقال تصاویر با استفاده از دستگاه ضبط کننده DVR یا NVR، به وسیله آنتن‌های وایرلس و یا اینترنت صورت می‌گیرد. در صورتی که از آنتن‌های  وایرلس استفاده کنید، باید به لینک‌های رادیویی متصل شده و پس از کانفیگ آنتن رادیویی انتقال تصاویر صورت می‌گیرد.

در روش دوم از اینترنت برای انتقال تصاویر استفاده می‌شود که در این روش نیاز به تخصص کافی در زمینه‌های نحوه کانفیگ یا روتر کردن مودم و نحوه پورت فورواردینگ مودم است. گفتنی است که روش دوم آسان‌تر از روش اول بوده و هزینه تمام شده آن هم کمتر است.

این روش‌ استفاده فراوانی دارد و به نوعی جایگزین روش‌های دیگر شده و ضمن داشتن کارایی بالا و ایمنی لازم، هزینه مناسبی داشته و در حال حاضر بهترین روش برای انتقال داده‌ها است.

از مزیت‌های استفاده از روش ای پی استاتیک برای انتقال اطلاعات می‌توان به محدودیت دسترسی افراد مختلف اشاره کرد، زیرا تنها کسانی که IP ثابت را داشته باشند می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. علاوه بر آن در این روش سرعت انتقال تصاویر بسیار بالاست، زیرا دیتا فقط به یک سیستم فرستاده می‌شود.

انتقال تصاویر به روش بی سیم (وایرلس)

یکی از روش‌های آسان و کم هزینه برای انتقال تصویر، استفاده از سیستم‌های امنیتی بی سیم است که در آن داده‌ها به روش وایرلس منتقل می‌شود. البته این روش محدودیت‌هایی هم دارد و تنها می‌تواند تا شعاع ۱۰۰ متر را پوشش دهد. همچنین دقت کنید که در روش وایرلس امکان قطعی بالاتر از سایر روش‌هاست و برای مکان‌های فوق امنیتی ممکن است کاربرد لازم را نداشته باشد.

انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک (به وسیله گوشی)

در این روش هر دوربین مدار بسته یک آی پی مخصوص به خود که همان p2p است، دارد و انتقال تصاویر به وسیله اینترنت و به سهولت انجام می‌گیرد. از این رو با وارد به نرم افزار گوشی و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید تصاویر را مشاهده کنید.

در این روش نیازی به استفاده از آی پی برای مشاهده تصاویر وجود ندارد و در صورت داشتن اسکنر و اسکن کردن کد QR  هم می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

انتقال تصاویر با استفاده از فضای ابری (سرویس ساتا)

در این روش شما با استفاده از ثبت کردن دستگاه ضبط کننده در سرویس فضای ابری داخلی، می‌توانید با استفاده از اینترنت تمامی تصاویر را داشته باشید. انتقال تصاویر با استفاده از سرویس ساتا به سهولت و با سرعت بالا انجام می‌گیرد.

کلام آخر

در کل انتقال تصویر به صورت آی پی استاتیک روش سریع تر میباشد زیرا از طریق این روش آپلود و دانلود تصاویر در داخل کشور انجام شده و امکان انتقال تصویر سریع تر انجام خواهد شد.

برای انتخاب یک سیستم نظارتی مناسب که بتواند تصاویر را به خوبی منتقل کند، ابتدا باید نوع اتصال مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که دوربین‌های مدار بسته  شما از نوع وایرلس بود، انتقال تصاویر به روش بی سیم و با استفاده از فضای ابری و یا نصب نرم افزار بر روی گوشی صورت گرفته و در صورتی که دوربین مدار بسته شما از نوع با سیم است، می‌توانید از دوربین آنالوگ و یا تحت شبکه برای انتقال تصاویر استفاده کنید که استفاده از دوربین‌های تحت شبکه گزینه مناسب‌تری می‌باشد.

سوالات متداول کاربران

-از کدام روش برای انتقال تصاویر استفاده کنیم؟

مواردی مانند نوع تجهیزات،نوع سیستم ضبط کننده و نوع دوربین و فاصله آن‌ها از مانیتور معیار‌هایی هستند که به وسیله آن می‌توانید روش مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر موارد گفته شده، میزان امنیت مورد نیاز شما، مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید و داشتن نیروی فنی مجرب هم می‌تواند در تصمیم شما نقش پررنگی ایفا کند.

-دلیل استفاده از آی پی ثابت در روش آی پی استاتیک چیست؟

از آنجایی که با هر بار متصل شدن به اینترنت، آی پی شما تغییر می‌کند. از این رو برای کاهش خطا برای هر سیستم نطارتی یک آی پی ثابت در نظر گرفته می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را میدا کرده و تصاویر را مشاهده کنید.

-هزینه انتقال تصاویر به صورت اینترنتی چقدر است؟

برای انتقال تصاویر به صورت اینترنتی نیاز به پرداخت هزینه جداگانه ندارید و تنها باید بستر اینترنت را را تهیه و توسط متخصص مربوطه اجرا کنید. دقت کنید که هر چه سرعت اینترنت بالاتر باشد، تصاویر باکیفیت‌تر خواهد بود، همچنین اگر تعداد دوربین‌های شما زیاد است باید حجم اینترنت بیشتری برای انتقال تصاویر تهیه کنید.

-آیا کیفیت تصاویر در دوربین های مداربسته متفاوت است؟

بله کیفیت تصاویر با توجه به نوع نرم افزار و سرعت انتقال آن، نوع اتصالات و سرعت اینترنت می‌تواند متفاوت باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد